18 Şubat 2012 Cumartesi

Markafoni ve Servis Seti Alışverişi

Online alışveriş furyasınnı takip eden kişiler için Markafoni'yi anlatmak yersiz olur sanırım. Yine de hiç bilmeyenler için diyebilirim ki güvenle alışveriş yapabileceğiniz sitelerin başında gelir kendileri. Tüm alışveriş sitelerinde şöyle bir işlem sırası vardır. Siparişinizi verirsiniz, sonra kampanya süresinin bitmesini beklersiniz. Kampanya süresinin bitiminden itibaren size 7 gün tedarik süresi bildiriler ve çoğunlukla bu süreyi de sonuna kadar kullanırlar. Ancak bana mı öyle denk geldi bilmiyorum da ben ne zaman Markafoni'den sipariş versem çok hızlı bir şekilde elime ulaştı. Hatta son alışverişim taahhüt edilenden 3-4 gün önce elimdeydi. Bir de sağolsunlar kutunun içine bir paket sıcak çikolata atmışlar, bu soğuk kış günlerinde ilaç gibi geldi. Hiç denememiş olanlar varsa bu linkten ulaşabilirler; http://www.markafoni.com/i/gokce_belgul/

Alınacaklar listesi kapsamında Markafoni'den en son Arzum'un şu servis setini aldım



Daha önce şurada bahsettiğim, "bildiğiniz markaları alın" uyarısını, bu ürün elime ulaştıktan sonra tescillemiştim kendi kendime. Kutunun içinden bir de bu servis setini asmak için askı çıktı . Mutfakta parlak metal aksamı pek sevmem ama mesela mutfak dolabının içine monte etmek için çok ideal geldi bana.
Servis setinizi alırken dikkat etmeniz gereken birkaç önemli nokta var. Genellikle evlerimizde tercih ettiğimiz 3 çeşiti var bu ürünlerin; Paslanmaz Çelik, Plastik ya da Tahta. Son yıllarda bir de silikon ekleni bunlara ama ben silikon hiç kullanmadığım için yorum yapamıyorum.
Paslanmaz çelik iyidir, temizliği kolaydır, şıktır ama teflon kaplama tencere tavanıza düşmandır. Gerçi teflon kaplama tencere tava da sizin sağlığınıza düşmanır ya, bunu da başka bir postta irdeleriz. Ayrıca paslanmaz çelik servis seti neredeyse bütün 12 kişilik çatal-kaşık takımının içinde bulunduğundan ilaveten almanıza gerek olmaz. Benim gibi huylu bir insansanız bu ürünleri tercih etmezsiniz çünkü paslanmaz çelik kaşığın çelik tencereye sürtmek suretiyle çıkardığı ses sizi bırakın yemeği, hayattan soğutabilir. Hele ki alüminyum  tencereyle bu kaşığın münasebetinden bahsetmek bile istemiyorum zira dişlerim uyuşuyor o sesi düşündükçe.
Benim farorim tahta. Ama henüz tahtadan yapılmış her türlü servis aparatını bulamadım, o nedenle de Arzum'un bu setini aldım. Geniş ağızlı spatulanın işlerimi kolaylaştıracağı düşüncesindeyim çünkü ızgara yaptığım eti/tavuğu ince tahta spatlayla çevirmeye çalışırken ipteki cambaz gibi hissediyorum kendimi, ayrıca ne zaman omleti/krepi tavadan almaya çalışsam ikiye bölünmüştür. E havada çevirecek yetenek de olmayınca el mahkum geniş ağızlı spatulaya. Çorba kepçesi, çorbayı ve sulu yemeği servis etmek için, kevgir de tenceredeki suyun içinden tanecikleri - bu taneler yağdaki patates, kalamar, suyun içinde haşlanmış sebze vs. olabilir- almak için olmazsa olmazlardandır. Bunların bir de patates ezicisi oluyor ama bence ona gerek yok. Patatesi çatalla ya da elinizle (çok sıcak değilse tabi, zira kaynar sudan çıkmış patatesi hemen elle ezerseniz elinizde bi anda 100 bin milyon baloncuk görüp hastanelik olabilirsiniz) ezerseniz de bu aparatla aynı kıvamı yakalarsınız, o nedenle bence bunun için ilave masrafa değmez. Ben püreyi miksere takılan blender ile yapıyoum, 10 numara oluyor, tadına doyulmuyor.
Gelelim tahta sevdama. Efendim ben yemeğimi tahta kaşıkla karıştırıp hazırlayınca daha bir huzurla yiyorum. Geçen sene Ekoloji İzmir fuarında Olive Farm firmasının standına denk geldim ve zeytin ağacından yapılmış olan şu kaşık ve maşayı aldım
Olive farm online satış da yapıor, kendilerine şuradan ulaşabilirsiniz. Üstelik sadece kaşık maşık değil, organik gıda ürünler , sabunlar, kremler de üretip satıyorlar. Ahşap ürünleri , çiftliklerindeki organik zeytin ağaçlarını budadıktan sonra, budanmış olan parçalardan kendi atölyelerinde yapıyorlarmış. Sonuç olarak aldığım bu ürünler için özellikle bir ağaç kesilmediğini bilmek de içimi rahatlattı. Ayrıca işlenmiş zeytin ağacını bir görmenizi tavsiye ederim. Rengi çok hoş, dokusu da prüzsüz ve yumuşak. Bu kadar detayla uğraşmak istemem Allahın tahta kaşığı işte alır geçerim diyorsanız envai çeşit tahta kaşık, spatula, maşayı her semt pazarında bulabilirsiniz. Bildiğim kadarıyla tanesini 2-3 liradan almanız mümkün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder